Poolas

Suvi läheb ikka ulmeliselt kiiresti, üks kuu ongi veel jäänud, kuigi aknast õu vaadates jääb tunne, et tegelikult pole enam sedagi. Meil nimelt hetkel 13 kraadi sooja ja käes on keskpäev.

Aga 21. juulil sõitsime välja eesmärgiga ära käia Gdanskis. Issand, see oli juba 10 päeva tagasi. 7 päeva, pea 2700 km sõitu, mida kogunes natuke liiga palju. Ideaalse kodutööga oleks saanud natuke kokku hoida, aga mitte üleliia. Natuke ikka ekslesime ka. Juhendaas Waze, mis pani vähemalt kaks korda puusse, seega usalda, aga kontrolli.

Kuus ööbimist, millest 3 telgis tasuta kohal, üks Läti RMK kämpingus (mammadabas.lv) kuna sadas ja hinnavahe kahe telgi eest oleks olnud 4 eurot, üks Granski kesklinnas korteris (see oli tõesti nii hea koha peal, et isegi joogise peaga saab öösel jala koju)  ja üks külamahe õunapuude vahel (raha eest siiski), aga see oli väga sürr juhus ka.

Nimelt otsustasime Gdanskis koju tulemise asemel veel ära käia Slowinski rahvuspargis liivadüüni vaatamas, sinna on Gdanskist üle 100 km ehk ideaalis kaks tundi sõitu edasi. Tegelikult rohkem, sest ummikud igal ajal ja igal pool. Ainuke häda, et ma päris täpselt ei teadnud, kuhu minna ja Poolas ei tasu viitade peale eriti lootma jääda. Neid lihtsalt ei ole. Häda algas sealt, et Waze ja Google juhatasid täiesti erinevatesse kohtadesse, vahe 100 km ning see pani kahtlema ja edasi uurima. Selguski, et tuleb minna Lebasse, aga seal vaatas vastu miljon inimest ning ei mingeid düüne. Üks silt nagu oli, aga meie valitud tee lõppes rannas. Hakkasime juba sinna 100 km edasi sõitma, aga minul hing ei anna rahu. Miks sõita 100 km edasi, kui peab olema siin.

Ja selguski, et google juhatas rahvuspargi piirile, mis oli täiesti õige tee, aga selle teadmisega poleks meil tol hetkel midagi peale olnud hakata. Kui lõpuks jõudsime õigesse parkasse, siis selgus, et päikeseloojanguni 1 tund, aga düünideni 5,8 km käimist, seega ei jõua käia. Mis teeme? Püüame ööbida linnas, kus on juba niigi miljon inimest? Leidsime kämpingu kusagil eemal, helistasime sinna, aga sealt öeldi, et neil ka miljon inimest, aga tulge vaadake ise, äkki leiate omale mõne koha. Neil kogu aeg keegi tuleb ja keegi läheb ning ülevaade puudub. Hakkasime siis sinnapoole sõitma, kui mul tuli mõte, et vaataks, mis Bookingus on. Äkki juhuslikult on ja oligi just selles külas, kus me parajasti olime. Aga siis tuli leviauk, seega keerasime kuhugi valesse õue. Seal inglise keelt kõnelev neiu muidugi väga lahke, et muidugi võib jääda, aga enne tuleb peremehelt küsida. Aga kui peremees ei luba, siis küsime naabritelt. Peremees lubas, aga küsis 30 eurot. Võtsime, sest diil ikkagi juba koos ja hakka nüüd uut otsima, seda enam, et see oli rahvuspargile nii lähedal ja tont seda teab, mis seal kämpingus on või ei ole.

Hommikul saime vara liikuma, aga mitte nii vara, kui oleks tahtnud. Imestasin inimtühja imeilusa ranna üle, aga terveks päevaks see ei jää nii. Kui düünidele jõudsime, olid seal juba rahvamassid ja neid toodi elektribussidega pidevalt juurde. Kuna me olime juba 4 tundi kulutanud, tulime ise ka selle bussiga tagasi. Olime ainsad ja järele tuli täiesti tühi buss. Nii et lõpp hea, kõik hea, aga kaotasime palju aega ja tagasisõidul tuli mõni planeeritud punkt vahele jätta.

Toiduportsud Poolas hiiglama suured, hind umbes sama, mis meil. Esimesel Poola päeval sattusime kohalikku sööklasse, menüü tahvlile käsitsi kirjutatud, teenindajad üle poola keele muud ei räägi. Õnneks on poola keel siiski vene keelele nii palju sarnane, et tellisime kõigile kotletti, kartulit ja salatit, lisaks prooviks üks kompott, no et ehk kõlbab süüa. Toodi hiigelsuured seašnitslid, hunnik kartuliputru ja nii palju salatit, et oleks sellestki piisanud. Kahjuks rohkem ühtegi sööklat leida ei õnnestunud.

Joogipoolisega palju ei kohtunud ja need, mida õnnestus valida, olid õllejoogid ehk olidki reaalselt näiteks õunamaitselised õlled.

Kaardiga igal pool maksta ei saanud, aga iga liigutus maksis. Küll mitte palju, aga siiski. Maksta sai ka eurodes, aga mingi x kursiga ja kui täpset raha ei olnud, sai tagasi zlottides. Kaardimakset pole igal pool tõenäoliselt seepärast, et netiga on seal naagu on. Tegelikult oli isegi parem, kui ma lootsin.

Kuna oli perereis, siis tuli arvestada laste huvidega. Lätis käisime Tervete pargis, Leedus Ristimäel ja minu soovil Kaunases, aga seal polnud tegelikult midagi teha, nii et oleks võinud mujale minna.

Poolas sõidavad paadid kuival maal. Ise sõitmas ei käinud, sest mida sa sealt paadist ikka näed. Kõrvalt on palju huvitavam seda tõstmist vaadata.

Poolas, Ekli Papugarnia, Gizycko veetorn, Hundikoobas, Elblagi kanal, Malborki loss, Gdansk (vaateratas, paadisõit) ja Slowinski rahvuspark ehk Lacka düün). Midagi oli kindlasti veel, aga ei hakka praegu piltide järgi meelde tuletama. Tagasi tulles lastele preemiaks Jurmala veepark ka.

Malborki linnus. Maailma suurim ja seest kakindlasti üllatab.

Ehk oli vähe huvipunkte, aga mulle Poola meeldis. Isegi autoaknast vaadates – palju põlde, kurruline maastik, puudealleed teede ääres, külades aiad lilli täis. Lilli tundus poolakas armastavat. Nautisin väga ja isegi lapsed pidasin üllatavalt hästi vastu. Kõigest kindlasti pikemalt, aga teises blogis. Hetkel vaja veel pildid ära sorteerida (300 fotokas ja arvan, et sama palju telefonis ka) ja video kokku panna. Hetkel tundub, et sinnakanti tuleb kunagi kindlasti veel minna. Seitse päeva on avastamiseks ikka silmnähtavalt liiga vähe 😀

Autor: Pille

Kahe lapse ema. Imeloomad OÜ disainer, varustaja, õmbleja, fotograaf, turundaja, raamatupidaja, koristaja, laomees. Hobikorras matkaja, fotograaf, kuduja, kokk, ilu- ja tarbeaias mässaja. Googelda ja leiad kindlasti rohkematki.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.